zasadyrozliczen1

ZASADY ROZLICZEŃ

W ramach prowadzonej działalności stosuję indywidualnie dopasowane do specyfiki zlecenia i przejrzyste zasady rozliczeń za wykonywane usługi.

Ryczałt –  Ustalana jest z góry określona kwota obejmująca całościowe wynagrodzenie za określone usługi, niezależnie od czasu i zakresu pracy wykonanej dla Klienta.

Stawka godzinowa – Stosowane jest najczęściej podczas prowadzenia spraw, w ramach których nie jest możliwe określenie z góry potrzebnego nakładu pracy. Wynagrodzenie ustalane jest jako iloczyn przepracowanych godzin oraz ustalonej stawki. Stawka godzinowa podlega indywidualnej negocjacji i zależy od stopnia złożoności świadczonych usług.

Ryczałt z limitem godzin + stawka godzinowa – Ustalana jest stała kwota miesięcznego wynagrodzenia, w ramach którego określona jest ilość godzin świadczenia pomocy prawnej. Po przekroczeniu uzgodnionej ilości godzin za kolejne godziny pracy wynagrodzenie naliczane jest wedle ustalonej stawki. Sposób rozliczeń stosowany przy stałej obsłudze prawnej przedsiębiorców, którzy deklarują przewidywany limit godzin w danym miesiącu, jaki będzie potrzebny do zrealizowania pomocy prawnej.

Wynagrodzenie za godziny w ramach tego sposobu rozliczeń jest niższe niż standardowe wynagrodzenie za godzinę pracy.

Wynagrodzenie początkowe + success fee – Ustalane jest wynagrodzenie za podjęcie określonego zlecenia oraz wynagrodzenie dodatkowe uzależnione od pozytywnego wyniku sprawy lub osiągnięcia określonego rezultatu. Takie wynagrodzenie najczęściej ustalane jest w postępowaniach o zapłatę. Przed rozpoczęciem świadczenia usługi wpłacana jest pierwsza część wynagrodzenia, zaś druga dopiero po osiągnięciu określonego rezultatu np. prawomocności wyroku.

Wysokość honorarium ustalana jest z uwzględnieniem koniecznego nakładu pracy, wymaganej specjalistycznej wiedzy, umiejętności i odpowiedniego doświadczenia, stopnia trudności i złożoności sprawy, jej precedensowego bądź nietypowego charakteru, miejsca i terminu świadczenia usługi lub innych szczególnych warunków wymaganych przez klienta, znaczenia sprawy dla klienta, odpowiedzialności wiążącej się z prowadzeniem sprawy, utraty lub ograniczenia możliwości pozyskania innych klientów oraz rodzaju więzi z klientem.